Лабораторна робота №1
Лабораторна робота :
«ПРАВИЛЬНІ МНОГОГРАННИКИ»
Учня (учениці) ___________________________________,
Мета: ознайомитись з видами правильних многогранників: тетраедром, кубом, октаедром, додекаедром, ікосаедром;визначити особливості многогранників; перевірити правильність теореми Ейлера;навчитися будувати зображення правильних многогранників.
Обладнання : модель многогранника (1 група - тетраедр, 2 група - куб, 3 група - октаедр, 4 група - додекаедр, 5 група - ікосаедр ), лінійка, олівець.
Короткі теоретичні відомості
Правильним многогранником називається опуклий многогранник, у якому всі грані — рівні правильні многокутники і в кожній вершині сходиться однакове число ребер.
Існує п’ять видів правильних многогранників :
Многогранники |
|
Правильний тетраедр (чотиригранник)
|
|
Куб (шестигранник)
|
|
Октаедр (восьмигранник)
|
|
Додекаедр (дванадцятигранник)
|
|
Ікосаедр (двадцятигранник)
|
|
Особливості многогранників.
- Всі многогранники - жорсткі геометричні тіла, тобто їх не можна змінити, не зламавши.
- У кожного з них всі грані однакові правильні многокутники.
- У кожній вершині одного многокутника сходиться одне і теж число ребер.
- Сусідні грані сходяться під рівними кутами.
Хід роботи
Завдання:
1) Дати означення даного многогранника.
2) Вказати розміри сторін і кутів основи.
3) Вказати вид граней.
4) Зробити малюнок даного многогранника і його розгортки.
5) Вказати число вершин, граней, ребер.
6) * Перевірити вірність для даного многогранника теореми Ейлера:
«Число ребер многогранника на 2 менше числа вершин і граней».
Виконання роботи
Заповнити таблицю
№ п/п |
Завдання |
Виконання |
1 |
Означення даного многогранника |
|
2 |
Розміри сторін основи |
|
3 |
Розміри кутів основи |
|
4 |
Вид граней |
|
5 |
Малюнок многогранника |
|
6 |
Малюнок розгортки |
|
7 |
Вказати число вершин |
|
8 |
Вказати число ребер |
|
9 |
Вказати число граней |
|
Висновок:
VI. Осмислення нового матеріалу.
Колективне розв’язування задач під керівництвом учителя. 1. Висота правильної чотирикутної піраміди дорівнює 7 см, а сторона основи 8 см. Знайдіть бічне ребро.
2. Знайдіть сторону основи і апофему правильної трикутної піраміди, якщо її бічне ребро дорівнює 10 см, а бічна поверхня дорівнює 144 см2.
VII. Підбиття підсумків уроку . VIII. Домашнє завдання.
Література
1.Козира В.М. Технологія уроку з математики: 5-11 класи. Тернопіль. Астон - 2002 .-137 ст.
2.Корнієнко Т.Л, Фіготіна В.І. Математика 11 клас. ТОВ Видавництво «Ранок» - 2012.
3. Журнал: Вестник КАСУ №1 - 2008. Издательство: Казахстанско - Американский свободный университет. Выпуск: ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ. - 193 ст.
Автор: Балабайко Наталія Миколаївна
Посада: викладач математики.