Лабораторна робота №1

01.05.2015 15:46

Лабораторна робота :

«ПРАВИЛЬНІ МНОГОГРАННИКИ»

Учня (учениці)    ___________________________________,

Мета: ознайомитись  з  видами  правильних  многогранників:  тетраедром,  кубом,  октаедром,  додекаедром, ікосаедром;визначити особливості многогранників; перевірити правильність теореми Ейлера;навчитися будувати зображення правильних многогранників.

Обладнання : модель многогранника (1 група - тетраедр, 2 група -  куб,  3 група - октаедр,  4 група - додекаедр, 5 група - ікосаедр ), лінійка, олівець.

Короткі теоретичні відомості

                Правильним многогранником називається опуклий многогранник, у якому  всі  грані  —  рівні  правильні  многокутники  і  в  кожній  вершині сходиться  однакове  число  ребер.       

Існує п’ять видів правильних многогранників               :

Многогранники

Правильний тетраедр (чотиригранник)

 

 

 

Куб (шестигранник)

 

 

 

Октаедр (восьмигранник)

 

 

 

Додекаедр (дванадцятигранник)

 

 

 

 

Ікосаедр (двадцятигранник)

 

 

 

 

Особливості многогранників.

- Всі многогранники - жорсткі геометричні тіла, тобто їх не можна змінити, не зламавши.

- У кожного з них всі грані однакові правильні многокутники.

- У кожній вершині одного многокутника сходиться одне і теж число ребер.

- Сусідні грані сходяться під рівними кутами.

Хід роботи

Завдання: 

1)      Дати означення даного многогранника.

2)      Вказати розміри сторін і кутів основи.

3)      Вказати вид граней.

4)      Зробити малюнок даного многогранника і його розгортки.

5)      Вказати число вершин, граней, ребер.

6)      Перевірити вірність для даного многогранника теореми Ейлера:

 «Число ребер многогранника на 2 менше числа вершин і граней».

Виконання роботи

Заповнити таблицю

№ п/п

Завдання

Виконання

1

Означення даного многогранника

 

2

Розміри сторін основи

 

3

Розміри кутів основи

 

4

Вид граней

 

5

Малюнок многогранника

 

6

Малюнок розгортки

 

7

Вказати число вершин

 

8

Вказати число ребер

 

9

Вказати число граней

 

 

Висновок:

  VI.   Осмислення  нового  матеріалу.

 Колективне  розв’язування  задач  під  керівництвом  учителя. 1.  Висота правильної чотирикутної піраміди дорівнює 7 см, а сторона основи 8 см. Знайдіть бічне ребро.

2.  Знайдіть сторону основи і апофему правильної трикутної піраміди, якщо її бічне ребро дорівнює 10 см, а бічна поверхня дорівнює 144 см2.

VII.   Підбиття  підсумків  уроку . VIII.  Домашнє  завдання.

Література

1.Козира В.М. Технологія уроку з математики: 5-11 класи. Тернопіль. Астон - 2002 .-137 ст.

2.Корнієнко Т.Л, Фіготіна В.І. Математика 11 клас. ТОВ Видавництво «Ранок» - 2012.

3. Журнал: Вестник КАСУ №1 - 2008. Издательство: Казахстанско - Американский свободный университет. Выпуск: ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ. - 193 ст.

 

Автор: Балабайко Наталія Миколаївна
Посада: викладач математики.