Урок №4
І.Тема уроку: Правильні многогранники.
Мета:
- сформувати в учнів поняття про правильні многогранники; ознайомити з видами правильних многогранників: тетраедром, кубом, октаедром, додекаедром, ікосаедром;
- розвивати просторову уяву, логічне мислення, увагу, пам’ять, культуру математичного мовлення й записів;
- виховувати інтерес до математики, наполегливість, активність, працьовитість.
Очікувані результати:
- учні повинні розпізнавати п’ять видів правильних многогранників; - розв’язувати найпростіші задачі на знаходження елементів правильних многогранників.
Основні поняття: правильний многогранник, правильний тетраедр, правильний гексаедр, правильний октаедр, правильний додекаедр, правильний ікосаедр.
Обладнання: підручник, моделі правильних многогранників, інструкція до лабораторної роботи.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку.
І.Організаційний етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Учні поділені на п’ять груп, кожна з груп отримала завдання підготувати модель одного з п’яти правильних многогранників. Представник групи показує модель і коротко характеризує. Для полегшення виконання даного завдання, учням пропонується готові шаблони для виготовлення фігур.
(Шаблони можна знайти у розділі "Роздаткові матеріали")
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Продовж речення.
1. Многокутник називається правильним, якщо…
2. Фігуру називають тетраедром, якщо …
3. Многокутник, який має всі грані у вигляді правильних чотирикутників - ...
4. Сума плоских кутів при вершині куба дорівнює…
IV. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя Властивості деяких многогранників, про які ви сьогодні дізнаєтеся, здавна привертали увагу філософів, священиків, архітекторів, ювелірів, захопили уяву математиків, містиків і філософів давнини більше двох тисяч років тому. Стародавні греки навіть встановили містичне відповідність між деякими многогранниками і чотирма природними початками - вогнем, землею, повітрям і водою. Платон передбачав, що існує ще один особливий многогранник, який пов’язаний із п’ятою стихією — Божественним етером.
Ці ідеї не є одним лише надбанням минулого. І зараз, через два тисячоліття, багатьох приваблює естетичний початок, що лежить в їх основі. Про те, що вони не втратили свою привабливість і нині, вельми переконливо свідчить картина іспанського художника Сальвадора Далі «Таємна вечеря».
Ідеї Платона — це перші спроби математичного моделювання у природознавстві, тому многогранники, які описував Платон, іноді називають платоновими тілами. Вивчення Платонових тіл і пов'язаних з ними фігур продовжується і нині. І хоча основними мотивами сучасних досліджень служать краса і симетрія, вони мають також і деяке наукове значення, особливо в кристалографії.
Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з цими дивними геометричними фігурами.
V. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу. Робота в групах Учні працюють у групах над виконанням лабораторної роботи.
Вацик Віра Володимирівна, вчитель математики загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів с. Оконськ Маневицького району Волинської області
Посилання на джерело: https://metodportal.com/node/34155