Урок №4

01.05.2015 15:44

І.Тема уроку: Правильні многогранники.

Мета:

-           сформувати  в  учнів  поняття  про  правильні  многогранники; ознайомити  з  видами  правильних  многогранників:  тетраедром,  кубом,  октаедром,  додекаедром, ікосаедром;

-          розвивати просторову уяву, логічне мислення,  увагу,  пам’ять,  культуру  математичного  мовлення  й  записів; 

-          виховувати   інтерес  до  математики,  наполегливість,  активність,  працьовитість.

Очікувані  результати: 

- учні   повинні   розпізнавати   п’ять   видів   правильних   многогранників;  -  розв’язувати  найпростіші  задачі  на  знаходження  елементів  правильних   многогранників.

   Основні  поняття:  правильний  многогранник,  правильний  тетраедр,  правильний  гексаедр, правильний  октаедр,  правильний  додекаедр,  правильний  ікосаедр.

Обладнання:  підручник,  моделі  правильних  многогранників, інструкція до лабораторної роботи.

Тип  уроку:  засвоєння  нових  знань.

Хід уроку.

І.Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Учні поділені на п’ять груп, кожна з груп отримала завдання підготувати модель одного з п’яти правильних многогранників. Представник групи показує модель і коротко характеризує. Для полегшення виконання даного завдання, учням пропонується готові шаблони для виготовлення фігур.

(Шаблони можна знайти у розділі "Роздаткові матеріали")

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Продовж  речення.

1.  Многокутник  називається  правильним, якщо…

 2.  Фігуру  називають  тетраедром, якщо …

3.  Многокутник, який  має  всі  грані  у  вигляді  правильних  чотирикутників -  ...

4.  Сума  плоских  кутів  при  вершині  куба дорівнює…

        

IV.  Формулювання  теми,  мети  й  завдань  уроку; мотивація  навчальної  діяльності.

Слово  вчителя   Властивості деяких многогранників, про які ви сьогодні дізнаєтеся, здавна привертали увагу філософів, священиків, архітекторів, ювелірів, захопили уяву математиків, містиків і філософів давнини більше двох тисяч років тому. Стародавні греки навіть встановили містичне відповідність між деякими многогранниками і чотирма природними початками - вогнем, землею, повітрям і водою. Платон передбачав, що існує ще один особливий многогранник, який пов’язаний із п’ятою стихією — Божественним етером.

Ці ідеї не є одним лише надбанням минулого. І зараз, через два тисячоліття, багатьох приваблює естетичний початок, що лежить в їх основі. Про те, що вони не втратили свою привабливість і нині, вельми переконливо свідчить картина іспанського художника Сальвадора Далі «Таємна вечеря».

Ідеї Платона — це перші спроби математичного моделювання у природознавстві, тому многогранники, які описував Платон, іноді називають платоновими тілами.     Вивчення Платонових тіл і пов'язаних з ними фігур продовжується і нині. І хоча основними мотивами сучасних досліджень служать краса і симетрія, вони мають також і деяке наукове значення, особливо в кристалографії.

Сьогодні на уроці ви ознайомитеся  з  цими  дивними  геометричними  фігурами.

V.  Сприйняття  й  усвідомлення  нового  матеріалу. Робота  в  групах   Учні працюють у групах над виконанням лабораторної роботи.     

 
Автор: 

Вацик Віра Володимирівна, вчитель математики загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів с. Оконськ Маневицького району Волинської області

Посилання на джерело: https://metodportal.com/node/34155